fbpx

אתגר השמש – לישון בלילה, להיות ערניים ביום

עוד בכי, עוד התעוררות, שוב בכי, ושוב להתעורר..
די! רק שיירדם כבר, אני לא יכולה לשאת את זה יותר..
ערים בלילה, ישנים ביום. איך אפשר לתפקד עם שעון ביולוגי הפוך?!
העייפות המצטברת נותנת אותותיה.. השקיות מתחת לעיניים, חוסר הריכוז, זה כמו לחיות בג'ט לג ניצחי!

אם זה נשמע לך מוכר – יש כלי מדהים שיכול ממש להפוך לך את החיים!  (והפעם לצד הנכון של השעון…)

אבל לפני זה, כמה עובדות חשובות שכדאי להכיר:
בשבועות הראשונים אחרי הלידה, ההורמונים האחראים על השינה והערות עדיין לא בשלים ואין סנכרון פנימי בין יום ולילה.
בשלבים מאוחרים יותר, כשהמערכת ההורמונלית הזו מבשילה, גם אם הצלחנו להגיע כבר להרגלי שינה טובים – יגיעו החגים והחופשות שכנראה ימלאו אותנו באדרנלין ובחוויות כיפיות,  אבל יבלבלו לנו מחדש את הימים והלילות ויפרו את האיזון…
שוב נמצא את עצמנו קמים עייפים, ההרדמות יהיו ארוכות יותר והשינה תהיה קצרה ושטחית יותר.

בנוסף, עייפות יתר ממש לא עוזרת לישון יותר טוב! להיפך, היא מקשה על תהליך ההירדמות ופוגמת באיכות השינה.

אם כך, המשימה שלנו היא לסנכרן את השעון הביולוגי של התינוק (ושלך) עם הזמנים של כדור הארץ והשמש.
להשתלב עם המחזוריות הטבעית של יום ולילה, לעזור לגוף להבדיל בין אור וחושך, בין זריחה ושקיעה.
לישון טוב בלילה ולהיות ערניים ביום.
ממש כמו פעם, לפני שהמציאו את החשמל ואת התאורה המלאכותית.

עכשיו בואי נראה איך יוצאים מהלופ הזה, בדרך הכי הכי טבעית שיש.

מחקרים מראים שחשיפה לקרני השמש בשעות הזריחה והשקיעה עוזרת מאד להבשלה של המערכת ההורמונלית האחראית על השינה והערות ולאיפוס השעון הביולוגי.
החשיפה של עור הגוף והעיניים לקרני השמש הראשונות מעלה את רמת הסרטונין ומורידה את רמת המלטונין בגוף וע"י כך גורמת לנו להרגיש יותר ערניים, פחות עייפים.
קרני השמש הראשונות בשעת הזריחה תורמות גם לספיגה של ויטמין D ולחיזוק המערכת החיסונית, עוזרות להבשלה של המוח ולהתפתחות הפיזית של התינוק.
עבורך אמא, יש לשמש עוד מתנה – מעבר לכך שתרגישי ערנית יותר ביום ותשני טוב יותר בלילה, החשיפה לקרני השמש בזריחה תסייע גם לשיקום עור הפנים והשיער שלך.

אז מה את יכולה לעשות על מנת להנות מכל הטוב הזה?
"אתגר השמש" הוא אחד הכלים האפקטיביים ביותר לאפס את השעון הביולוגי, לישון בלילה ולהיות ערניים ביום.
וככה זה עובד:
את בודקת באיזה שעה בדיוק הזריחה מחר ומכוונת לעצמך שעון מעורר. יכול להיות שיהיה קצת קשה בהתחלה, בעיקר כשאין לכם שינה רציפה בלילה, אבל אל דאגה, הרי בדיוק בשביל זה התכנסנו והתוצאה ממש ממש שווה את המאמץ!
בבוקר את קמה עם הזריחה, יוצאת עם התינוק שלך למרפסת או לחצר ובמשך כ-15 דקות אתם עושים ממש 'מקלחת שמש' בוקר טובה, בריאה ואיכותית! חזרי על כך במשך 5 ימים ברציפות, עד שתראי שיפור אדיר בשינה של התינוק שלך – הוא יהיה יותר ערני במהלך היום והשינה שלו תהיה עמוקה ורציפה יותר במהלך הלילה.
גם את תרגישי הרבה יותר חדה, ערנית ובריאה!

אז.. קבענו למחר בזריחה?
אם ניסית את אתגר השמש – אל תשכחי לספר לנו איך היה!

רוצה עוד?
צרור של 8 טיפים שיעזרו לך ולתינוק שלך להרדם טוב בלילה ולהתעורר רגועים בבוקר מחכה לך כאן

שיתוף ב facebook
פייסבוק
שיתוף ב twitter
טוויטר
שיתוף ב linkedin
לינקדאין
שיתוף ב email
אימייל
שיתוף ב whatsapp
ווטסאפ