fbpx

מחזירים את הילדים לישון

מחזירים את הילדים לישון

חופשים וחופשות עלולים לשבש את שגרת השינה אצל הילדים. לקראת החזרה למסגרות, חשוב להחזיר אותם להרגלים הישנים. כדי ששלב המעבר יעבור בקלות, הכנו עבורכם את המדריך לחזרה לשינה שקטה

חופשות ארוכות מוציאות את הילדים מהשגרה, וודאי כשמדובר על שנת הלילה. הרי חלק בלתי נפרד מתחושת החופש הוא דחיית מועד הכניסה למיטה לשנת הלילה. כאשר השגרה נמצאת מעבר לפינה, נושא החזרה לשגרת שינה הופך להיות מוקד מחלוקת עבור הורים רבים. יש כמה דרכים שיסייעו לכם להימנע מהמצב הזה:

כמו בכל שינוי קיצוני, גם בנושא שעות השינה מילת המפתח היא הדרגה. במקום להודיע לילדים שהם חוזרים לישון למשל בשעה 20:00, עשו את הדברים בהדרגה. מידי יום הקדימו את שעת הכניסה למיטות בחצי שעה. כך, כאשר יחלו הלימודים, הילדים כבר יהיו במצב שהם נכנסים למיטות בשעה הרגילה ונהנים משנת לילה ערבה. ניתן גם להוריד הילוך בכל מה שנוגע לצפייה במסכים, אכילת חטיפים, יציאה לבילויים או כל פעילות אחרת שאפיינה את השהות בחופשה. כאשר המסר יהיה אחיד, הילדים יבינו שהמציאות משתנה ויתאימו את עצמם אליה.

הגוף שלנו זקוק לשינה, וכאשר השמש שוקעת רמות הורמון המלטונין בגוף יורדות והילד מוכן לשינה. כיוון שכך, אם חזרתם מחופשה בקצה השני של העולם, שבה השעון הפוך מישראל, הוציאו את הילד לטיול קצר כאשר מחשיך. באופן הזה רמות המלטונין בגופו ירדו, והוא יהיה נכון ללכת לישון. גם בשעות הבוקר, אפשר לאור השמש להאיר את החדר, מה שיעלה אצל הילד את רמות המלטונין והיא יקום שמח ורענן לקראת יום חדש בבית הספר או בגן.

טיול לפני השינה או "שיר לילה טוב" יכולים בהחלט להיות חלק מטקסי השינה להם הילד רגיל. גם בימים שהוא הולך לישון מאוחר, הקפידו לפחות על אלמנט אחד מטקס השינה הקבוע. בין אם זה קריאת סיפור, שמיעת שיר, ליטוף או כל דבר אחר. כאשר תחזרו לשגרה, יחזור גם טקס השינה כולו (זאת, כמובן, אם אתם דוגלים בטקסים שכאלו).

אם בתום החופשה הילד צפוי להיכנס למסגרת חדשה, חשוב לשוחח איתו על הדברים ואפילו לרדת לפרטי פרטים. לפני השינה ספרו לו על סדר היום בגן, על הגננת, על המשחקים, על ארוחת הבוקר יחד עם כל הילדים ועוד. הסבירו לו שאתם תיקחו אותו בבוקר לגן וגם בתום יום הלימודים, שתפו אותו גם ברגשות שלכם לקראת השלב החדש. בדרך הזו הילד יוכל לעבד במהלך הלילה את המידע ולקום בציפייה לקראת מה שמחכה לו.

יכול מאוד להיות שההתרגשות של הילד או השגרה שבה הוא הולך לישון מאוחר יקשו עליו להירדם בימים הראשונים לקראת החזרה לשגרה. כיוון שכך חשוב להיות סבלניים, לאפשר לו חיבוק נוסף ונשיקה, להכיל את העובדה שהוא מגיע שוב ושוב אליכם לסלון ולתת לו להרגיש שאתם שם בשבילו. אם אתם מרגישים שחלה מעין נסיגה בהתנהגות שלו, למשל תינוק שהיה רגיל להירדם במיטה לפתע מבקש שוב להירדם על הידיים, אפשרו את זה. אחרי שהוא יחוש ביטחון, התינוק יחזור להרגלי השינה הקבועים והמוכרים.

כדי להפוך את החזרה לשגרת השינה לקלה יותר, אפשר לשקול לרכוש עבור הילד בובה חדשה שמסמלת את השלב או לשכב לידו במיטה, ללטף, לעצום עיניים ואפילו להירדם יחד. כל אלו יכולים לשנות את החוויה שמרגיש הילד, להפוך את השינה המוקדמת למהנה ולחדד את ההבנה שהתחלה חדשה ממתינה ממש מעבר לפינה.

אמנם יש ילדים שעבורם החזרה לשגרה היא מיידית וללא התנגדויות, אולם עבור ילדים אחרים מדובר באתגר מורכב. הפגינו אמפתיה לקושי שחווה הילד, דברו איתו, חבקו אותו, עטפו אותו בתחושה שהרגשות שלו הם מובנים. גם אם זה ייקח מעט יותר זמן ממה שתכננתם, בסופו של דבר גם הוא יצליח לחזור לשגרה, ירדם במיטה ויפגוש אתכם בבוקר המחרת עם חיוך ענקי על הפנים.

לילה טוב!

 

 


היית רוצה לדעת עוד?
אם תחום ההורות מושך אותך, אם את נהנית לעזור לאנשים אחרים – יש לנו הצעה מעניינת בשבילך!
בואי ללמוד שיטה מוכחת ולקבל את כל הידע, הכלים והליווי שיהפכו אותך לא רק לאמא משודרגת, שמגדלת את הילדים שלה בנחת ובביטחון אלא למנחת הורים מקצועית, מבוקשת, מסופקת ומרוויחה ושעוזרת לעוד הרבה משפחות צעירות שזקוקות לליווי ולתמיכה.
לפרטים נוספים היכנסי לחצי כאן

שיתוף ב facebook
פייסבוק
שיתוף ב twitter
טוויטר
שיתוף ב linkedin
לינקדאין
שיתוף ב email
אימייל
שיתוף ב whatsapp
ווטסאפ